රුසියානු Su-34 ප්‍රහාරක ප්‍රහාරක යානයක් යුක්රේනයේදී වෙඩි තබා බිම හෙළයි.


රුසියානු Su-34 ප්‍රහාරක ප්‍රහාරක යානයක් යුක්රේනයේදී වෙඩි තබා බිම හෙළයි.


ලයිමන් අසල යුක්රේන ගුවන් ආරක්ෂකයින් රුසියානු Su-34 ප්‍රහාරක ප්‍රහාරක යානයක් උදාසීන කර ඇති අතර, චෙල්යාබින්ස්ක් කලාපයේ ෂැගොල් ගුවන් තොටුපළේ අනුක්‍රමික අංකය RF-81852 පදනම් කරගත් 21 වන ගුවන් අංශයෙන් ලබාගත් ගුවන් යානය විනාශ වූ බව ඡායාරූප මගින් සනාථ වේ. Su-34 2014 දී රුසියානු ගුවන් හමුදාවේ ක්‍රියාත්මක වූ අතර, එය ප්‍රමුඛතම ප්‍රහාරක ප්‍රහාරකයෙකු ලෙස සලකනු ලැබුවද, එය ප්‍රධාන වශයෙන් නිර්මාණය කර ඇත්තේ නේටෝ සහ මිත්‍ර ඉලක්ක වලට එරෙහිව රුසියානු භූමියෙන් ඔබ්බට බොහෝ දුරින් දෘශ්‍ය පරාසයෙන් ඔබ්බට මිසයිල භාවිතා කරන මෙහෙයුම් සඳහා වන අතර, ඒ අනුව එහි විඳදරාගැනීම සම්පූර්ණයෙන්ම අසමසම වේ.

යුක්රේනයේ ගුවනින් දියත් කරන ලද ස්ථාවර මිසයිල වැඩිපුර වැය කිරීමට රුසියාව අකමැති වීම නිසා සමීප පරාසයක බෝම්බ හෙලීම සහ සමහර විට සමීප ගුවන් ආධාරක මෙහෙයුම් සඳහා Su-34 යානා යෙදවීමට හේතු වී ඇති අතර, එහිදී යුක්රේන අතින් ගෙන යා හැකි මතුපිට සිට ගුවනට මිසයිල විශේෂයෙන් භයානක බව වාර්තා වේ. 1980 ගණන්වල සිට යුක්රේනයේ දිගු පරාසයක S-300P පද්ධතිවල වයස නිසා රුසියානු සටන්කරුවන් ඉහළ උන්නතාංශවලදී අඩු තර්ජනවලට මුහුණ දී ඇත, නමුත් එසේ කළහොත් නිරවද්‍යතාවයෙන් භූමි ඉලක්ක වලට පහර දීමේ හැකියාව සැලකිය යුතු ලෙස අඩු වේ.

යුක්රේනයේ අහිමි වූ පළමු Su-34 යානය RF-81852 නොවන අතර, යුද්ධයේ වඩාත්ම කැපී පෙනෙන යුක්රේන වෙඩි තැබීම මාර්තු මාසයේදී සෝවියට් 9K38 ඉග්ලා MANPAD භාවිතා කරමින් Su-34 වෙඩි තැබීම සහ පසුව ප්‍රවීණ නියමු මේජර් ක්‍රස්නොරුචෙව් අල්ලා ගැනීම විය හැකිය. කාලය සහ අවකාශය මිලදී ගැනීමේ උත්සාහයක් ලෙස තම භූමි හමුදා යුක්රේන සහ මිත්‍ර පාක්ෂික දියුණුවට ඉක්මනින් භූමිය අහිමි කරන බැවින් රුසියාව අවදානමට අඩු අකමැත්තක් සහිත Su-34 සහ අනෙකුත් සටන් ජෙට් යානා යොදවනු ඇත. පසුගිය දශකය තුළ රුසියානු ගුවන් හමුදාව විසින් වෙනත් ඕනෑම පන්තියකට වඩා වැඩි අනුපාතයකින් සටන්කරුවන් අත්පත් කර ගෙන ඇති අතර, ඒවායේ ප්‍රමාණය තිබියදීත්, ප්‍රහාරක මෙහෙයුම්වලට වඩා ගුවන් විශිෂ්ටත්වය සඳහා නිර්මාණය කරන ලද Su-35 හා සසඳන විට සාපේක්ෂව මධ්‍යස්ථ පිරිවැයකින් නිෂ්පාදනය කළ හැකිය. කෙසේ වෙතත්, ගුවන් නියමුවන්ගේ පාඩු, විශේෂයෙන් Krasnoruchev වැනි ප්‍රවීණයන්, යථා තත්ත්වයට පත් කිරීම බෙහෙවින් දුෂ්කර වනු ඇති අතර, Su-34 හි කීර්තියට සිදුවිය හැකි හානිය ද විය හැකිය.

රුසියාව මෑතකදී ඉරාන ඩ්‍රෝන යානා යෙදවීමට පටන් ගෙන ඇත්තේ එහි ප්‍රහාරක හැකියාවන් ශක්තිමත් කර ගැනීමට සහ නේටෝ සමඟ ගැටුම් සඳහා වෙන් කර ඇති අවි හැරුණු විට එහි ස්ථාවර අවි නොමැතිකමට වන්දි ගෙවීමට ය. මේවා යුධ පිටියට සැලකිය යුතු බලපෑමක් ඇති කරන බවත් Su-34 වැනි විශාල මිනිසුන් සහිත ප්‍රහාරක යානාවලට වඩා වියදම් කළ හැකි බවත් වාර්තා වේ. කෙසේ වෙතත්, රුසියාවට පක්ෂපාතී නොවන පරිදි දැනටමත් භූමියේ රැල්ල පවතින බැවින්, රුසියාව එවැනි ඉරාන ගුවන් යානා අත්පත් කර ගැනීමේ වාර්තා වූ සැලසුම් වසර ගණනාවක් ප්‍රමාද කිරීමෙන් සහ තමන්ගේම සැසඳිය හැකි මිනිසුන් රහිත වේදිකා සංවර්ධනය කිරීම නොසලකා හැරීමෙන් පසුව ඔවුන්ගේ යෙදවීම ප්‍රමාද වැඩි විය හැකිය.


Comments

Popular posts from this blog

බදුල්ලේ සහෝදරයින්ගේ ගැටුම ගැන වෛද්‍ය රාජපක්ෂ කළ හෙළිදරව්ව. සම්පුර්ණ වීඩියෝව මේ ලින්ක් එකෙන් බලන්න

අද දින ( 2025/06/08 ) මීට සුලු මොහොතකට පෙර පොළොන්නරුව අරලගංවිල ප්‍රදේශයේ  බාලඇල්ල වැවේ දියනෑමට ගිය සිව්දෙනෙකු මරුට

බිරියගේ හිස අරං ආ සැමියා පොලිසියට කී කතාව